Socialmediakanalen
Om de doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken, is het belangrijk dat de juiste socialmediakanalen worden ingezet. Hieronder staat een overzicht van alle kanalen die wij voor onze projecten inzetten.
Facebook-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 10,4 miljoen
Identiteit gebruikers: 15 tot 80+ jaar
Facebook is wereldwijd het meest gebruikte platform voor marketingactiviteiten. Het socialmediakanaal biedt veel advertentiemogelijkheden, waardoor de doelgroep heel gericht kan worden bereikt. Bij Besocialized hebben we jarenlange ervaring met Facebook-marketing en weten we binnen elke community de dialoog te stimuleren en engagement met het merk te verhogen.
LinkedIn-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 4,3 miljoen
Identiteit gebruikers: zakelijke gebruikers
LinkedIn is het social medium met een zakelijke focus. Het platform wordt voornamelijk gebruikt om kennis en inzichten te delen. Er wordt veel informatie gedeeld, wat ons inzicht geeft in de interesses van de doelgroep. LinkedIn kan goed worden gebruikt voor employer branding. Het is het ideale kanaal om de kernwaarden van de organisatie te communiceren en medewerkers aan het woord te laten. Wij weten goed hoe we merken en organisaties via LinkedIn in contact kunnen brengen met (potentiële) klanten en medewerkers.
Instagram-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 3,2 miljoen
Identiteit gebruikers: 20 tot 50 jaar
Instagram is het ideale socialmediakanaal om visuele content te delen en zo een sfeer te creëren die bij een merk of organisatie past. Wij weten door middel van aansprekende beelden, het gebruik van de juiste hashtags en de inzet van influencers de doelgroep te bereiken en de community te vergoten.
YouTube-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 7,5 miljoen
Identiteit gebruikers: uiteenlopend
Als twee na grootste zoekmachine ter wereld, is YouTube het ideale kanaal om video’s te publiceren en de doelgroep effectief te bereiken. Zowel jongeren als ouderen gebruiken het medium om informatie te vergaren, geïnspireerd te worden en te verdwalen in alle vermakende videocontent. YouTube is een interessant platform om een belevenis rondom een merk of organisatie te creëren. Onze community managers weten middels videomarketing nieuwe volgers te bereiken en de huidige volgerschare te boeien.
Twitter-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 2,6 miljoen
Identiteit gebruikers: uiteenlopend
Twitter is een open platform, waardoor we veel informatie over de doelgroep van een merk of organisatie kunnen vergaren middels socialmediamonitoring. De laatste jaren is het aantal jonge twitteraars afgenomen, waardoor vooral oudere, loyale gebruikers achter zijn gebleven. Verder is Twitter populair in specifieke branches zoals de sportwereld, de politiek en het nieuws. Daarbij wordt het platform ook vaak ingezet om klachten te uiten, waardoor Twitter dan ook wordt gebruikt voor webcare.
WhatsApp-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 10,9 miljoen
Identiteit gebruikers: vrijwel iedereen die in het bezit is van een smartphone
Voorheen was WhatsApp vooral het social medium om contact met vrienden te onderhouden, maar tegenwoordig wordt het kanaal steeds vaker ingezet voor klantenservice. Door benaderbaar te zijn via WhatsApp wordt de drempel voor de klant om contact op te nemen verlaagd. Onze socialmediamarketeers kennen de mogelijkheden van WhatsApp als marketingtool en volgen de laatste ontwikkelingen op de voet.
Snapchat-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 1,9 miljoen
Identiteit gebruikers: jongeren
Snapchat is het ideale middel om op een informele manier een band te creëren met de doelgroep. Het platform draait om realtime reality, snelheid en interactie. Wij weten hoe we de verschillende segmenten binnen de jonge doelgroep van Snapchat kunnen bereiken en creëren de leuke en bijzondere content waar zij behoefte aan heeft.
Pinterest-marketing
Aantal Nederlandse gebruikers: 2,4 miljoen
Identiteit gebruikers: voornamelijk vrouwen van 20 tot 39 jaar
Pinterest is een visueel social platform waar men op zoek gaat naar inspiratie. Veel mensen gebruiken het kanaal om zich te oriënteren op een mogelijke aankoop en bevinden zich dus al ver in de buyer’s journey. Wij zorgen voor inspirerende en vindbare content die de doelgroep leidt naar de website. Pinterest is een geschikt platform om mooie beelden te delen en conversies te realiseren.
Socialmediamanagement
Nadat wij in samenspraak met de klant een kanaal (of kanalen) hebben gekozen, is het belangrijk om de community te beheren door content te plaatsen en het gesprek met de doelgroep aan te gaan.
Behoefte aan advies op maat voor jouw project?
contact