Influencer marketing
Een effectieve methode om awareness op social media rondom een product of merk te creëren, is influencer marketing: de inzet van specifieke influencers met grote communities op social media en/of blogs. Deze sleutelindividuen worden door hun volgers gezien als een betrouwbare bron van informatie. Dit maakt influencer marketing een waardevol en nuttig middel om online een merk te activeren.
Brand awareness
Met onze influencermarketingcampagnes richten we ons op het creëren van online buzz en bekendheid rondom een merk. We gebruiken hiervoor de influencers die goed aansluiten op de doelgroep. Via het brede netwerk van deze individuen op blogs en social media zoals Instagram en YouTube, zijn we in staat om een merk op een gerichte manier onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Middels een artikel of bericht op hun online kanalen zorgen we ervoor dat de doelgroep direct wordt bereikt en er over een product of dienst wordt gesproken. Zo maken we gebruik van de virale werking van social media en halen we het maximale uit de campagne.
Creëren van content
Influencer marketing is een goed middel voor het lanceren van een nieuw product, het creëren van engagement met de doelgroep en het ontwikkelen van (user-generated) content rondom een merk. Daarnaast creëren de berichten die door influentials worden geschreven meer incoming links naar een website of andere online kanalen. Dit heeft een positief effect op de positie in zoekmachines.
Management van de campagne
Wij nemen het complete management tijdens de actie uit handen. Van het uitdenken van de campagne en de content tot aan het analyseren van het succes van de actie. We selecteren de juiste influencers voor de doelgroep, verzorgen het volledige contact en zorgen ervoor dat een merk of product online goed onder de aandacht komt bij de doelgroep.
Behoefte aan advies op maat voor jouw project?
contact