The Zero Moment of Truth, de eerste indruk is een daalder waard

  • 2 min. leestijd
  • 20 maart 2014

zero moment of truth

We weten allemaal dat het belangrijk is om in Google gevonden te worden op relevante keywords en willen graag goede reviews op onze producten om zo een potentiële koper over de streep te trekken, maar in hoeverre voorzie jij jouw klant echt op de juiste plek, op het juiste tijdstip met de juiste informatie? Win jij je klanten bij The Zero Moment of Truth?

The Zero Moment of Truth
Met de juiste informatie, op het goede moment op de juiste plek zijn, dat is wat de Zero Moment of Truth inhoudt. Voordat het internet er was, kon de consument op een bepaald aantal plaatsen aan informatie over het product komen. Voor marketeers dus erg overzichtelijk waar ze de klant kunnen bereiken. De online media hebben voor een grote verandering gezorgd in het marketinglandschap. De uitdaging voor de marketeer is om je (potentiële) klant hierbij zo goed mogelijk van dienst te zijn en te voorzien van de juiste content op het moment dat zij dat willen.

Met de Zero Moment of Truth kun je er voor zorgen dat jij jouw klant op het juiste moment bereikt en de concurrent voor bent. Het is dat moment waarop de consument voor het eerst in contact komt met jouw product. Dit kan zijn tijdens het zoeken in een zoekmachine, social media of het bezoeken van blogs. Het is key om ervoor te zorgen dat je op die momenten aanwezig bent met de content die de klant zoekt, want binnen één muisklik heeft hij je van zijn scherm verbannen. Zijn waar de klant is, daar draait het om. Het is daarom belangrijk om je doelgroep goed te kennen en te weten waar hij uithangt. Welke social media gebruikt hij en welke websites zijn favoriet? Ken je doelgroep!

Verder dan The Zero Moment of Truth
Kun je nog verder gaan dan The Zero Moment of Truth en jouw consument al bereiken voordat hij weet dat ‘ie geïnteresseerd is in jouw product? Webshops spelen hier bijvoorbeeld al op in door in hun shop andere artikelen te tonen tijdens het shoppen die goed samengaan met het product wat er in het mandje zit, maar hoe gaat dat zich verder ontwikkelen? Waar het eerst de taak was om er te zijn op het moment dat de klant jouw nodig heeft, wordt het nu tijd om er te zijn voordat de klant weet dat hij jou nodig heeft. Een nieuwe uitdaging voor de online marketeer!

 

Bron beeld: Think with Google

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact