Social media Sail 2010

  • 1 min. leestijd
  • 21 december 2010

Voor Haven Amsterdam is tijdens Sail Amsterdam 2010 een grote social media campagne opgezet. Bezoekers van SAIL 2010 en fans van het Amsterdamse havengebied konden via de website van Sail hun SAIL-ervaringen uitwissselen. Iedereen kon zelf actief deelnemen aan de netwerken via de verschillende social media platforms.

Daarnaast werd een team van citizen journalists (studenten met een Iphone, opdrachtenformulier en een scooter) ingezet die op de dag van Sail-in foto’s, filmpjes en tekstjes plaatsten op alle bovengenoemde social media kanalen van Haven Amsterdam. Op deze manier was er een constante stroom van nieuwe live content op de verschillende social media pagina’s. Het woord Sail kwam mede door deze campagne tijdens Sail Amsterdam 2010 in de top-10 van getwitterde woorden wereldwijd.

De ingezette social media platforms waren: Facebook, Hyves, Youtube, Flickr, Twitter en WordPress. De gehele campagne rondom sail leverde 250.000 bezoekers op voor Haven Amsterdam.

Contact us

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact