Grote kansen in social media voor farmacie

  • 1 min. leestijd
  • 17 januari 2012
Een van de partners van het bureau Be Socialized heeft in het verleden vaker opdrachten verricht voor farmaceutische bedrijven. Een recentelijke rondgang langs een tiental farmaceutische bedrijven heeft ons geleerd dat social media nog nauwelijks (strategisch) wordt ingezet. Wel is gebleken dat er behoefte is om social media in te zetten voor UR-geneesmiddelen maar de industrie is nogal huiverig in verband met vigerende regelgeving.
Dit was voor ons als bureau aanleiding om een en ander eens nader tegen het licht te houden met als doel social media concepten te ontwikkelen die praktisch toepasbaar zijn voor farma. Toetsing van deze social media concepten bij KOAGKAG/CGR en CBG/LAREB heeft ons geleerd dat er binnen de bestaande regelgeving wel degelijk ruimte is voor strategische inzet van social media voor UR-geneesmiddelen. Inzet van community management en buzz marketing zijn bijvoorbeeld b2c activiteiten die snel, effectief en tegen gunstige tarieven kunnen worden geïmplementeerd. Ook het ontwikkelen van bijvoorbeeld mobile apps en communities voor b2b toepassingen biedt nieuwe kansen. Momenteel zijn we met met een aantal farmaceuten bezig strategische plannen te ontwikkelen.
Voorts delen wij onze bevindingen met de industrie onder meer via workshops en presentaties voor management en brand/productmanagers. Meer weten, neem contact met ons op.
blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact