Nieuw design van Twitter meer gericht op beeld

  • 2 min. leestijd
  • 17 april 2014

Eigenlijk konden we er niet omheen. Ook Twitter heeft de profielpagina’s van Twitteraars zodanig veranderd dat beeld en visuele aspecten de overhand hebben. De nieuwe lay-out van het sociale medium lijkt een mooie combinatie te zijn van Facebook en Google+ met nieuwe features en een prominente header.

Focus op foto’s en afbeeldingen
Net zoals bij elk medium vandaag de dag afbeeldingen het belangrijkst blijken te zijn, draait het nu ook bij Twitter vooral om beeld. Met een paginavullende header bovenaan de profile page , een grotere profielfoto en uitvergrote afbeeldingen in tweets zelf, is beeld ook binnen Twitter prominent aanwezig. Posts met een afbeelding worden immers beter ontvangen door de volgers en leveren meer engagement op met de doelgroep.

nieuwe design twitter

Nieuwe lay-out, nieuwe opties
Ook de opties zijn niet overgeslagen in de vernieuwde lay-out van Twitter. Het ontwerp maakt het mogelijk om tweets vast te pinnen aan de bovenkant van de pagina, zodat deze beter opvallen als een bezoeker op de profielpagina belandt. Daarbij kunnen tweets worden gesorteerd op bijvoorbeeld met of zonder foto/video en alleen tweets of tweets inclusief reacties.

Twitter rolt design langzaamaan uit
Twitter begon met het testen van haar nieuwe ontwerp in februari en heeft het design begin april officieel bekend gemaakt. Op dit moment hebben alleen de grote merken, zoals Nike, ZARA en Starbucks toegang tot het nieuwe design, maar het is een kwestie van tijd en wachtent totdat we allemaal met de nieuwe lay-out kunnen spelen.

Afmetingen nieuwe Twitter profielpagina
Zoals eerder vermeld, vallen de profielfoto en header beter op in het nieuwe ontwerp. De afmetingen van de header zijn veranderd van de oude 1251 x 626 pixels, naar de makkelijker te onthouden 1500 x 500 pixels. De profielfoto blijft vierkant.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact