Marketeer wil meettechnieken via social media

  • 1 min. leestijd
  • 26 januari 2011

De Nederlandse marketeer verwacht voor dit jaar meettechnieken via social media. Hierbij ligt de focus op het inzichtelijk maken van resultaten binnen social media.

Dat blijkt uit de DM Barometer,  een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing.Volgens de marketeers wordt er een steeds duidelijkere responsregistratie op social media campagnes verwacht.Ook verwacht de marketeer voor 2011 een koppeling van conversies uit diverse kanalen.Mochten deze ontwikkelingen dit jaar doorzetten, dan denkt de marketeer meer kennis van de klant te krijgen. Het is immers duidelijker via welk kanaal de klant is binnengekomen. Ook kunnen kanalen gerichter en efficiënter worden ingezet.

Een groot deel van de marketeers (71 procent), vindt dat op dit moment er geen resultaten zijn die met harde cijfers kunnen aantonen dat social media succesvol is met betrekking tot de ROI.

Uit het onderzoek blijkt verder dat een derde van de marketeers, 33 procent e-mail marketing niet met social media combineert. Twee derde zegt dit wel te doen, voornamelijk voor het genereren van een groter bereik. Een andere reden om deze twee te combineren is het verzamelen van fans en volgers. Het verzamelen van opt-in e-mailadressen wordt eveneens als reden genoemd.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact