Marketeer wil grotere budgetten voor social media

  • 1 min. leestijd
  • 31 augustus 2011

Social media worden de komende twaalf maanden een belangrijke prioriteit voor marketeers. Dat is de conclusie uit een enquete onderzoek. Daarbij wordt opgemerkt dat 65 procent van de ondervraagde marketeers in eerste instantie hun budgetten voor social media willen verhogen, gevolgd door email (46 procent) en content marketing (45 procent). Sociale media moeten volgens de marketeers in eerste ingezet worden om de merkbekendheid op te drijven (41 procent) en andere campagnes te versterken (26 procent).

“Hoewel een meerderheid van de respondenten aan sociale media de prioriteit wil geven, hebben de meeste ondervraagden nog bepaald op welke manier de resultaten van de campagnes het best zullen kunnen worden gemeten,” blijkt uit het onderzoek. Daarbij wordt opgemerkt dat 55 procent van de ondervraagden reacties of vragen van volgelingen of fans wil opvolgen. Verder blijkt dat slechts 14 procent zich richt op een studie van de demografie van zijn online mediapubliek. Een meerderheid zou daar echter wel in de toekomst werk van willen maken.

“Volgens 97 procent van de ondervraagden zijn sociale media in de marketing-mix op dit ogenblik minstens even belangrijk of belangrijker dan twaalf maanden geleden,” aldus het webmagazine RedOrbit. “Datzelfde wordt echter ook gezegd van bannering. Deze categorie wordt in eerste instantie gebruikt voor het verbeteren van de merkbekendheid (28 procent), maar het medium wordt ook steeds meer ingezet voor lead generation (23 procent).

Bron: Express.be

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact