Taarten Decoreren – De Agostini gelanceerd met social media campagne

  • 3 min. leestijd
  • 19 september 2012

Taarten Decoreren social media campaign and management, 10,000 likes in first 2 weeks from Jesse Gosse

Be Socialized verzorgt de social media campagne en social media management van het magazine Taarten Decoreren van uitgeverij De Agostini. De Agostini is een wereldwijd opererende uitgeverij van magazines in het genre ‘partwork’. Partwork is een magazine style uitgave die voor een periode verkrijgbaar is in een serie. Wanneer men de hele serie koopt ontstaat er een verzameling van elementen die men spaart.

Taarten decoreren is een splinternieuw magazine over het maken en versieren van taarten en cupcakes. Een magazine met recepten, tips, gratis elementen voor het decoreren van taarten en leuke acties. Taarten decoreren is een hobby die veel Nederlandse dames hebben sinds enige tijd. Men bakt een taart en maakt met behulp van marsepein en diverse hulpstukken hele mooie taarten of cupcakes. Het magazine Taarten Decoreren legt uit hoe creaties gemaakt kunnen worden en verstrekt bij iedere uitgave gratis hulpstukken voor het maken van de creaties.

Het magazine zal vanaf 26 september 2012 in de Nederlandse winkels liggen. Bekendmaking van het magazine gebeurt door het inzetten van het traditionele medium TV met commercials die gedurende 11 dagen worden uitgezonden.

Facebook Bak & Win app
Daarnaast wordt het tijdschrift vooral online gepromoot. Zo is er een website en veel belangrijker een Facebook fanpage met daarin een hele interessante competitie-app. Gedurende een periode van bijvoorbeeld 10 dagen vindt er een Bak & Win competitie plaats op Facebook. Mensen kunnen een foto maken van hun gedecoreerde taart en deze uploaden in de app. Vervolgens kunnen ze het delen op hun prikbord en vrienden en familie vragen te stemmen op hun taart. Degene met de meeste stemmen na het verstrijken van de competitieperiode wint een mooie prijs. Zo hebben taartdecoreerders een podium om hun ontwerpen ten toon te stellen en is er tevens iets te winnen. Daarnaast werd er een promotie-campagne verzorgt. In de eerste 2 weken van de campagne zijn er al 10.000 likes gegenereerd.

 FB App management
De foto competities in Facebook vinden regelmatig plaats en zullen thema’s bevatten zoals ‘Bak een sinterklaastaart’. Elke keer is er een mooie prijs te winnen. Be Socialized zocht voor De Agostini de sponsoren van deze competitie. Voor de eerste competitie is dit Moulinex die een keukenmachine weggeeft.

Facebook Klantenservice app
Daarnaast is er een Facebook  Klantenservice app gerealiseerd door Be Socialized voor Taarten Decoreren. Taarten Decoreren houdt haar prikbord gesloten voor berichten van anderen, wel kunnen mensen reageren op door Taarten Decoreren geplaatste berichten. Maar om mensen toch de gelegenheid te bieden vragen te stellen over bijvoorbeeld levering van het tijdschriften is er een Klantenservice app ontwikkeld. Middels een simpel support login kan de support afdeling van Taarten Decoreren de berichten uitlezen en beantwoorden. Interessante vragen kunnen worden geplaatst in een online gepubliceerd overzicht binnen de  Klantenservice app zodat mensen hier hun vraag al voor et stellen beantwoord kunnen zien (dynamische FAQ).

Community Management
In de app vindt doorlopend community management plaats. Zowel over de wedstrijden als over het bakken en versieren van taarten. Een ervaren externe culinaire blogster verzorgt het dagelijkse community management.

Blogger promotie campagne
Ook zal Be Socialized het nieuwe magazine voor en tijdens de lancering onder de aandacht brengen bij bloggers. Er is een overzicht gemaakt van belangrijke bloggs over bakken, koken, decoreren en andere relevante blogs. Bloggers worden benaderd over het nieuwe tijdschrift te schrijven en krijgen een voorproefje. Het doel van de bloggers promotie campagne is om belangrijke bloggers in social media de boodschap van het nieuwe magazine te laten verspreiden zodat velen hierover worden geïnformeerd. Ook zal Be Socalized rapportages maken van het effect van de bloggers promotie (d.m.v. monitoring). Artikelen zijn verschenen in 25+ blogs wat meer dan 400.000 page views heeft opgeleverd.

Facebook advertentiecampagne
Ook verzorgt Be Socialized de media inkoop en de advertentie campagne in Facebook voor de Facebookpagina www.facebook.com/taartendecoreren. Voor een gesegmenteerd publiek zal gedurende 3 tot 4 weken een advertentie campagne plaatsvinden die gericht is op het genereren van likes op de Facebookpagine.

Monitoring
Tot slot verzorgt Be Socialized de monitoring van de gehele campagne. Hiermee wordt het effect van de advertentie campagne gemeten en bijgestuurd, wordt het resultaat van de bloggers promotie gemeten en wordt de alle activiteit op de Facebookpagina gemeten en geanalyseerd. Lees hier meer over onze online monitoring service.

Voor meer informatie over deze campagne of over hoe een campagne voor uw merk of magazine kan werken kunt u contact met ons opnemen.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact