LinkedIn; zakelijk, groeiend en interessant!

  • 2 min. leestijd
  • 27 maart 2014

LinkedIn groeit. Sinds 2009 zijn er 380% meer profielen aangemaakt op het social mediaplatform. Dat betekent dat Nederland nu ongeveer 4,1 miljoen LinkedIn-leden kent en er wereldwijd 2,8 miljoen bedrijfspagina’s bestaan. Nederland telt zo’n 120.000 bedrijfspagina’s. Interessante feiten, maar toch wordt LinkedIn nog weinig ingezet voor marketingdoeleinden.

Het zakelijke aspect van LinkedIn
Uit onderzoek is gebleken dat zeker 88% van de LinkedIn-gebruikers graag bedrijfsprofielen volgt op het platform. Een ander boeiend feitje wat aantoont dat er zeker kansen liggen voor bedrijven! LinkedIn is met name interessant voor organisaties die zich richten op de zakelijke markt. Het zakelijke aspect van LinkedIn zorgt ervoor dat gebruikers op een andere manier actief zijn op het social mediaplatform dan op bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Er wordt met een professionelere gedachte naar LinkedIn gekeken. Mensen focussen zich vooral op informatie die zij kunnen gebruiken om zichzelf te verbeteren in hun baan. Zorg ervoor dat je content in lijn is met deze gedachte om je doelgroep zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Contentmarketing met LinkedIn
Wat de LinkedIn-gebruiker graag ziet is content. Interessante nieuwtjes, trends, ontwikkelingen en natuurlijke de nodige dosis aan inspiratie. LinkedIn blijkt een ideaal platform te zijn om je waardevolle content op te delen. Als bedrijf hoef je er niet eens veel voor uit de kast te halen, want twee updates per week is meer dan genoeg! Wat je dan precies kan posten? Richt je vooral op het volgende rijtje content typen:

  • Blogberichten, nieuwsartikelen en nieuwsbrieven;
  • Publicaties, zoals persberichten en whitepapers;
  • Nieuws van derden over het vakgebied;
  • Informatie over het product;
  • Evenementenkalender
  • Aanbiedingen

Zorg dat je content inspireert. Sterke, exclusieve content zal je doelgroep aanzetten tot delen en anderen ook te inspireren met wat jij te zeggen hebt. Wees actueel en relevant! Volgens een onderzoek uit de Verenigde Staten is LinkedIn het beste platform om leadgeneratie te creëren. Ga in gesprek met je doelgroep, deel, luister naar wat zij te zeggen hebben en bouw zo een betekenisvolle relatie op.

Ook Be Socialized is te vinden op LinkedIn. Geïnteresseerd? Volg onze updates op onze bedrijfspagina en vertel ons wat je vindt! Kom je er zelf niet uit of heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een LinkedIn-strategie? Be Socialized ontwikkelt ook strategieën en campagnes voor LinkedIn. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Bron: LinkedIn Monitor

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact