LinkedIn ‘Targeted Updates’ en ‘Follower Statistics’-tab

  • 1 min. leestijd
  • 11 april 2012

Linkedin introduceerde 10 april 2012  de ‘Targeted Updates’ en de ‘Follower Statistics’-tab. Hiermee kunnen bedrijven nog gerichter met hun volgers communiceren. LinkedIn heeft een groep geselecteerd die deze nieuwe tools als eerste kan gaan gebruiken; dit zijn onder andere AT&T, Dell, Microsoft, Samsung Mobile wereldwijd, Philips Europe en het in Nederland gevestigde bedrijf Exact.

Deze groep marketeers krijgt als eerste toegang tot de krachtige segmentatie- en analysemogelijkheden die zij kunnen gebruiken bij het voeren van campagnes op hun LinkedIn-bedrijfspagina’s. Zij kunnen hun volgers groeperen op basis van categorieën als industrie, senioriteit, functie, bedrijfsomvang en plaats. Hierdoor kunnen zij, per doelgroep, zo relevant mogelijke informatie aanbieden waarmee de band tussen het bedrijf en de volger versterkt kan worden. Ook krijgen de marketeers toegang tot een dashboard waar zij de betrokkenheid van hun volgers kunnen bijhouden, zoals likes, shares, comments en het percentage van betrokkenheid door de tijd heen.

Bron: Dutchcowboys

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact