Infographic: Hoe versier je de moderne consument op social media?
- 2 min. leestijd
- 02 maart 2015
Kriebels in je buik, niet kunnen eten en in gedachten gaat het maar over één ding. Je bent verliefd. Dat is duidelijk. Een man of vrouw heeft je hart gestolen. Wat veel mensen zich echter niet beseffen, is dat verliefdheid niet alleen bij personen voorkomt. Want ook een merk, product of dienst kan een enorme aantrekkingskracht hebben en zorgen voor een warm gevoel bij de consument. Deze vorm van liefde wordt gecreëerd door slimme marketeers. Ben je zelf wel eens ‘verliefd’ op een product geweest? Op een paar schoenen bijvoorbeeld, waarvan je dacht: ‘die moét ik hebben’?
De social customer journey
De reis van eerste flirt tot en met de uiteindelijke aankoop speelt zich tegenwoordig steeds vaker online af en met name op social media. Daar liggen dus kansen voor ondernemers. Je merk moet online aanwezig en actief op social media zijn. Door slim gebruik te maken van social media kun je namelijk je merk, product of dienst uitgebreid online branden. Denk hierbij aan influencers die met hun grote bereik voor veel engagement kunnen zorgen. Influencer en social mediamarketing zijn hierbij essentieel. Ontdek in onderstaande infographic hoe de moderne consument de online reis van oriëntatie tot de aankoop van een product beleeft en hoe je hier als marketeer op in kunt spelen.
Laat je product zien via social media
Herken je jezelf in deze customer journey? Ben je zelf wel eens door social media verliefd op een merk, product of dienst geworden? Voor een marketeer is het ideaal om social mediamarketing in te zetten ter promotie van een merk, product of dienst. Kanalen als Instagram, Pinterest, Snapchat, Facebook en YouTube zijn perfect voor het zichtbaar maken van je product of dienst. Maak hierbij gebruik van beeld; laat je product zien aan de wereld. Houd daarnaast rekening met de voorspelling dat over drie jaar de helft van de online aankopen via een smartphone of tablet zal gaan. Met die aanpak is de kans groot dat je merk top of mind wordt en dat de consument uiteindelijk jou kiest als ‘vaste partner’.
Benieuwd hoe Be Socialized je hierbij kan helpen? Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.
einde