Identiteit van LinkedIn gebruikers

  • 1 min. leestijd
  • 14 februari 2011

Linkedin is een van de meest gebruikte sociale netwerken in Nederland en ’s werelds grootste professionele netwerk. Het is niet voor niks dat Linkedin een kantoor heeft geopend op Schiphol, want ze willen volop in de Nederlandse markt duiken. Maar ook internationaal doen ze het erg goed. Gigya verzamelde daarom interessante data hoe Linkedin wordt gebruikt om op andere websites in te loggen. Zo is er een enorme groei te constateren in het gebruik van Linkedin identiteiten op andere websites. Gebruikers loggen steeds meer met hun Linkedin identiteit elders in (groei van 20%).

De grootste groep die met hun Linkedin account inloggen op andere B2B sites is de leeftijdscategorie 35-54 jaar (41%). Het percentage vrouw neemt wel toe, maar is nog steeds in de minderheid met 45%. Deze en nog veel meer andere data over Noord-Amerika vind je terug in de Infographic.

Wilt u meer weten over hoe social media kan worden ingezet voor uw bedrijf, neem dan contact op met de medewerkers van Be Socialized. Of lees meer over de diensten die zij aanbieden. Be Socialized, partner in social media.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact