Hyves start met fanpagina’s

  • 2 min. leestijd
  • 13 april 2011

Merken konden tot voor kort alleen campagnes op Hyves plaatsen, maar krijgen nu ook de beschikking over een fanpagina, waarbij ze direct in dialoog kunnen gaan met (bestaande) Hyves-fans.

Heineken, Vodafone, Axe, Lipton en Nike zijn de eerste merken met een Hyves-fanpagina.

Merken kunnen op de Hyves-fanpagina hun fans op de hoogte houden van het laatste nieuws en met hen de dialoog aangaan. Zonder het F. woord te noemen: er is meer directe interactie mogelijk op een fanpagina dan bij een campagne.

De fanpagina kan volledig in de beleving van het merk worden vormgegeven waardoor het voor de Hyver meteen duidelijk is dat de fanpagina door het merk wordt beheerd. Daarnaast verschaft de pagina aan merken uitgebreide statistieken en inzicht in wie hun fans op Hyves zijn.

Met dit nieuwe product van Hyves hebben merken een mogelijkheid om structureel sociaal te zijn, zijn ze beter vindbaar en zichtbaar, aldus Hyves. Een fanpagina moet de interactie opvoeren.

 

Wanneer de officiële fanpagina is gelanceerd krijgen bestaande fans (mensen die op Hyves op de een of andere manier hebben aangegeven fan te zijn van een merk) daarvan bericht.

Hyves heeft in samenwerking met Ingmar de Lange twee modellen ontwikkeld om merken meer handvatten te geven voor hun 24/7 aanwezigheid. Naast het nieuwe product geeft Hyves marketeers ook advies hoe zij optimaal met fanpagina aan de slag kunnen gaan.

Casper Mooyman, social media manager Vodafone: ‘Het wordt erg spannend om te bepalen wie onze doelgroep op Hyves is. We hebben veel ervaring met campagnes op Hyves, maar een fanpagina is totaal anders. De eerste maanden zullen we vooral willen achterhalen wie onze fans zijn, welke “influencers” zich daar onder bevinden en wat hun behoefte is. Daarna worden concrete verwachtingen en doelstellingen bepaald. De grootste doelstelling is om 24 uur per dag en 7 dagen in de week relevant te zijn en daarnaast ook luisteren wat fans vinden en delen. Deze nieuwe vorm van communicatie biedt merken enorm veel mogelijkheid en diversiteit aan reacties. De fanpagina is een plek waar fans en klanten allerlei vragen en verwachtingen hebben, die we nu op een juiste manier kunnen monitoren en/of beantwoorden.’

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact