Heineken koppelt loyaliteitsprogramma aan Foursquare

  • 2 min. leestijd
  • 21 januari 2011
Bierliefhebbers die een kroeg bezoeken waar Heineken wordt geschonken, kunnen digitale zegeltjes knippen door in te loggen met Foursquare. De bierfabrikant heeft het loyaliteitsprogramma, waar gebruikers de zogenaamde e-tjes kunnen sparen, aan Foursquare gekoppeld.

Over de koppeling met Foursquare laat Brand Manager Heineken, Rob van Griensven, het volgende weten: “Het gaat niet om degene die het vaakst komt, of de persoon die de meeste tips achterlaat. Wij willen onze fans belonen.” De consument kan het account op Heineken.nl koppelen met Foursquare. Vanaf dan worden er e’s gespaard met Foursquare, tien voor elke keer dat er ingelogd wordt in een van de duizend deelnemende kroegen waar het bier geschonken wordt.

Van Griensven geeft aan dat Foursquare nog niet ‘hufter proof‘ is. “Er kunnen mensen zijn die op een dag bij alle duizend deelnemende venuesinloggen. Daarom zit er een maximum aan. Met het inloggen op Foursquare kan er tot 100 e’s per week gespaard worden.” Ter verduidelijking, een van de beloningen, een plek op een gastenlijst kost bij Heineken rond de 75 e’s, een kaartje voor een groot event als Mysteryland al snel duizend.

“Naast het belonen van de fans, willen we mensen stimuleren om loyaal aan Heineken te worden. Het merk-onderdeel houdt in dat we vernieuwend en innovatief willen zijn. Daarnaast willen we, als mensen bier drinken, dat ze dan voor Heineken kiezen. Dat is het sales-onderdeel”, aldus Van Griensven.

Hij geeft aan dat er rondom de samenwerking met Foursquare nog andere activaties geladen kunnen worden. “Denk bij wijze van spreke aan een kroegentocht, waarbij de gebruiker, mocht hij inloggen bij die kroegen, als beloning extra punten krijgt, of extra content ontsluit, bijvoorbeeld een filmpje. Het biedt veel mogelijkheden.”

Het loyaliteitsprogramma dat in 2009 werd gelanceerd, kent inmiddels 100.000 actieve fans. Zij loggen meer dan een keer per half jaar in. Op de website Heineken.nl kan de consument sinds de lancering aanbiedingen vinden op het gebied van muziek, sport en uitgaan. Daarbij kan gedacht worden aan een meet and greet, een plaatsing op een gastenlijst of een VIP-behandeling.

Deze aanbiedingen worden afgerekend met e-tjes, die op verschillende manieren gespaard kunnen worden. Nu komt daar de mogelijkheid bij om e’s te sparen door in te loggen op Foursquare.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact