Online marketing voor bedrijven in farmacie belangrijk

  • 2 min. leestijd
  • 18 maart 2014

Veel mensen gaan online op zoek naar antwoorden op vragen over hun gezondheid. Tegenwoordig is er ontzettend veel medische informatie online te vinden. Op fora, maar ook op actie-sites over aandoeningen, buitenlandse sites en nieuwssites. Via social media, websites en zoekmachines proberen mensen zelf oplossingen te vinden voor hun problemen.

300x300 logoBe Socialized heeft veel ervaring met de  farmaceutische, medische en zorg sector. Deze klanten zijn ondergebracht in een aparte divisie. Bekijk hier meer over: Medical Digitals

Kansen voor de farma-sector
Dat patiënten online op zoek gaan naar medische informatie is een tendens die al enige tijd geleden is ingezet, maar nog steeds groeiende is. Patiënten zijn mondiger geworden en vragen om een behandeling of geneesmiddel aan een arts of specialist. Het wordt voor bedrijven in de medische en farmacie-sector steeds belangrijker om zich online goed te profileren, binnen de beperkingen die de Gedragscode Geneesmiddelenreclame, de Leidraad Informatie UR-Geneesmiddelen en de Code Publieksreclame voor Geneesmiddelen oplegt voor farmaceuten en beperkingen die gelden voor producenten van diagnose- of behandelingstechnieken. Hier liggen voor die partijen kansen om aftrek voor hun producten te vinden.

Door een sterke online campagne rondom relevante zoekwoorden op te bouwen, kun je als merk die informatie leveren waar de patiënt naar op zoek is en zo een goede eerste indruk maken. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar dit vraagt om een gedegen en geïntegreerde, online aanpak.

Inzet social media voor bedrijven in farmacie
Door bijvoorbeeld actief op social media aanwezig te zijn en ervoor te zorgen dat je online goed vindbaar bent, kunnen farma-bedrijven en ontwikkelaars, fabrikanten en leveranciers van diagnostische en behandelingsproducten van extra betekenis zijn voor hun eindgebruikers. Omdat de patiënt tegenwoordig gemakkelijk zelf op zoek gaat naar informatie over zijn gezondheid, is het niet alleen slim, maar ook klantvriendelijk om hier op in te spelen en hen hierin tegemoet te komen.

Daarnaast liggen er kansen op gebied van monitoring van social media-content. Mensen schrijven berichten op social media en fora over hun aandoening en stellen hier vragen over. Enerzijds ligt hier marktinformatie voor partijen, anderzijds liggen hier kansen om te mengen in de online dialoog.

De zorg en welzijn-sector kan zijn dienstverlening door de inzet van online middelen sterk verbeteren. Door de patiënt op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien, kun je van meerwaarde zijn voor hem of haar en kan de patiënt zelf vragen om een behandelmethode.

Meer informatie over uw online vindbaarheid?
Onze divisie Medical Digitals is zeer bekend met de mogelijkheden die social media en het internet in zijn geheel kunnen betekenen voor bedrijven. Wij hebben meerdere klanten in de farmacie-sector en producenten van behandelingstechnieken in ons portfolio en kunnen u goed van dienst zijn bij het uitdenken en ontwikkelen van de juiste online strategie. Als u meer wilt weten over een online strategie voor uw product of dienst kunt u vrijblijvend contact opnemen met Medical Digitals.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact