Facebook heeft een nieuwe Emotion Selection Tool

  • 1 min. leestijd
  • 11 juni 2013

Facebook heeft een nieuwe Facebook status update optie. Naast waar je kunt aangeven met wie je bent en waar, kun je nu aangeven:hoe je je voelt, het eten dat je eet, het drinken dat je drinkt, wat je aan het kijken of luisteren bent. Met deze ‘emotion selection tool’, wordt het makkelijker om je status update te kanaliseren in een positieve of negatieve richting. Dit aldus Facebook.

Maar hoe vernieuwend is dit eigenlijk? Is het bruikbaar? Dit zijn de vragen die bij ons opkwamen. Google+ heeft al dergelijke functies voor het delen van emoties en had iemand tot op heden nu echt twijfels over het gevoel dat iemand probeerde te uiten in een Facebook update? Verder denkend, het onderdeel waar je je eten, drinken, muziek en tv-show kunt delen lijkt het leukst. Ook voor marketing doeleinden voor record labels en omroepen is het erg interessant als mensen hun muziek en tv-show vaker gaan delen. Wij zijn benieuwd wat het grote publiek ervan vindt.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact