Delen, delen, delen, shareable content is wat de klok slaat!

  • 2 min. leestijd
  • 04 maart 2014

be shareable content

Vandaag de dag draait het om goede, sterke en deelbare content. Als klant wil je geen nietszeggende update zien, maar iets lezen waar je echt iets aan hebt. Iets grappigs, indrukwekkends, aparts, over-de-tops, we willen nuttige dingen zien. Mooie beelden met een goed verhaal!

Zoals in ons vorige artikel over veelbelovende artikelen beschreven staat, is het belangrijk dat je fans iets aan je hebben. Als merk moet je nuttig zijn. Je content moet iets te vertellen hebben, ergens over gaan en emoties oproepen. Kortom; je content moet deelbaar zijn.

Shareable content in practice
Veel merken houden zich al bezig met het produceren van content die nuttig is voor je klant en iets te vertellen heeft. Mooie voorbeelden van shareable content kun je vinden in dit blogbericht over het geheim van virale Facebook-posts.

Hoe maak ik m’n content beter deelbaar?
Shareable content draait om engagement. Binden met je doelgroep en iets voor hen betekenen. Het is belangrijk om als merk waarde te bieden aan je fans. Er zijn verschillende manieren waarop je met je content iets voor je klanten kunt doen. Deze zeven punten kunnen je helpen bij het opzetten van sterke en deelbare content

  1. Wees actueel
    Door in te springen op wat er op dat moment in de wereld aan de hand is, trek je de aandacht van je doelgroep. Zorg dat je hier zorgvuldig mee omgaat en geen gevoelige snaar raakt.
  2. Gebruik beeld
    De gebruikersaantallen van Instagram en Pinterest liegen er niet om en ook op Facebook is aangetoond dat posts met beeld meer engagement oproepen. Zeg het met beeld!
  3. Werk op de lachspieren
    Een grappige post doet het al snel goed. Iets wat als leuk wordt ervaren, wordt vaak doorverteld en gedeeld.
  4. Doe iets bijzonders
    Wanneer je iets bijzonders doet als merk, val je op. Wees uniek en creëer originele content om je doelgroep aan je te binden
  5. Betrek je publiek erbij
    Door je doelgroep te betrekken bij je verhaal, creëer je meer engagement. Fans zijn de ambassadeurs van je merk!
  6. Vertel een verhaal
    Storytelling is vandaag de dag een belangrijk begrip. Een mooi voorbeeld van een storytellingcampagne is de onderstaande tv-reclame van FrieslandCampina, genaamd ‘Melk is bijzonder’.
  7. Doe iets onverwachts
    Een onverwachte wending of aparte draai aan een verhaal geven kan je helpen om meer deelbare content te creëren
  8. Inspireer!
    Deel content die je doelgroep aan het denken zet op een positieve manier. Inspiratie is tenslotte de motor voor prestatie!

Shareable content is een essentieel onderdeel van content-marketing. Het doel is om je content zo bijzonder te maken, dat mensen het willen delen met elkaar. Zorg dat je iets te betekenen hebt voor je klanten en wees nuttig!

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact