Contentmarketing, de koning binnen online marketing

  • 2 min. leestijd
  • 13 februari 2014

online content marketing be socialized

Ondertussen is het wereld wijde web na al die jaren van bestaan goed gevuld met artikelen, afbeeldingen, filmpjes en andere content. Om als bedrijf op te vallen, is het dus handig om met interessante content te komen die waardevol is voor je doelgroep. Want dat is waar content-marketing om draait: waardevolle content creëren om zo meer te binden met je (potentiële) klanten.

Belangrijk dus, die goede content. Maar toch ook lastig, want wat komt erbij goede content allemaal kijken? Veel kings of content marketing denken de oplossing voor de perfecte content te weten en delen deze graag, veel en overal. Wat wij dan weer graag delen is een mooi en overzichtelijk rijtje met vijf tips voor content-marketing die wij belangrijk vinden. Want perfect hoeft het niet te zijn, zolang je je maar onderscheidt van de rest.

  • Content-marketing tip 1 – Vertel niet het ‘hoe’ of ‘wat’, maar de ‘waarom’ van je bedrijf
    Zoals Simon Sinek tijdens zijn TED Talk zo mooi liet zien in zijn ‘golden circle’; vertel het waarom van je business of product en laat je passie zien!
  • Content-marketing tip 2 – Kwaliteit gaat boven kwantiteit
    Je kunt nog zoveel content produceren, als de kwaliteit van de content laag is, heb je er alsnog weinig aan. Optimaliseer je teksten en zorg voor content die je doelgroep interessant vindt en waar ze iets aan heeft!
  • Content-marketing tip 3 – Een spannende titel is het halve werk
    De titel is het verkooppraatje van je content. Zorg dat hij opvalt en aantrekkelijk is, zodat het de bezoeker uitnodigt om te gaan lezen.
  • Content-marketing tip 4 – “Content is about connecting people” – Ardath Albee (CEO, Marketing Interactions)
    Ken je doelgroep en weet wat haar drijft om zo de juiste content te leveren waardoor de klant zich uiteindelijk aan je bedrijf, product of merk wilt binden.
  • Content-marketing tip 5 – Zorg voor een goede call to action
    Om een lead te laten overgaan in een conversie is een sterke call to action belangrijk. Want dat is uiteindelijk het doel van content-marketing; een goede relatie opbouwen met de (potentiële) klant om zo meer conversie te genereren. 

En tenslotte: deel! Verspreid je content via verschillende social mediakanalen in verschillende vormen. Maak een mooie infographic bij een geschreven stappenplan of zorg voor een knallende presentatie op Slideshare om de content nog wat extra kracht bij te zetten.

Als full service online marketingbureau kunt u bij Be Socialized terecht voor een goede content-marketingstrategie. Kijk voor meer informatie bij Merk Activitatie en neem gerust contact met ons op.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact