Breid je bedrijfspagina op LinkedIn uit met showcasepagina’s!
- 2 min. leestijd
- 23 april 2015
Het gebruik van LinkedIn in Nederland liegt er niet om. Het platform kent nog altijd een stijgende lijn in het gebruik; in 2014 is het aantal Nederlanders dat LinkedIn gebruikt gestegen met 45 procent en staat de teller op ruim 5,3 miljoen leden in Nederland. En om het getal nog wat meer kracht bij te zetten, denken de Nederlandse LinkedInners het platform dit jaar nog actiever te gaan gebruiken (bron: Multiscope). Reden genoeg om je strategie voor LinkedIn eens goed onder de loep te nemen, aan te scherpen en uit te breiden met LinkedIn showcasepagina’s.
LinkedIn voor bedrijven
De showcasepagina is de vervanger van de productpagina en hangt onder de LinkedIn bedrijfspagina. Je kunt de showcasepagina bijvoorbeeld inzetten om een bepaald product, dienst of merk met een eigen zakelijke doelgroep uit te lichten. Op deze manier bereik je de groep mensen die niet geïnteresseerd is in het bedrijf als geheel (en dus de bedrijfspagina niet wil volgen), maar wel belang heeft bij een specifiek onderdeel (zoals een product of dienst) van de organisatie.
“(…) Met Showcase pages kunnen organisaties een specifiek gedeelte van hun bedrijf een eigen plek geven, met content voor een publiek dat specifiek in dat onderwerp geïnteresseerd is. Dit kan bijvoorbeeld een pagina voor een merk, campagne of ander initiatief zijn.” – Marcel Molenaar (bron quote)
Hoe maak ik een showcasepagina aan?
Het aanmaken van een showcasepagina is erg gemakkelijk, maar je moet even weten hoe het werkt. LinkedIn legt op de website stap voor stap uit hoe je een showcasepagina aanmaakt. Alleen de beheerder van de bedrijfspagina kan dit. Je hebt bij het aanmaken van de pagina een aantal dingen nodig t.b.v. de layout van de pagina, namelijk:
- Een naam voor de pagina
- Een beschrijving van de pagina (deze mag maximaal 200 tekens lang zijn)
- De branche van het product/merk/dienst/etc.
- Een header en logo van het product/merk/dienst/etc.
Afmetingen van de benodigde beelden
- Header: 974 x 330 pixels
- Standaard logo: 100 x 60 pixels
- Vierkant logo: 50 x 50 pixels
Weet je niet hoe je dit precies aan moet pakken? Zoek inspiratie bij succesvolle showcasepagina’s, zoals Think with Google, Adobe Creative Cloud en KPMG Innovative Startups of kijk wat jouw concurrent doet.
Inspiratie nodig? In ons whitepaper geven we je 7 handige tips voor een onverslaanbare LinkedIn showcasestrategie!
En verder?
Na het aanmaken van de pagina is het belangrijk dat de pagina wordt gevuld met relevante content. Lees onze 7 tips voor een onverslaanbare contentstrategie op LinkedIn om een goede start te maken met jouw showcasepagina. Houd daarbij rekening met een klein aantal beperkingen van de showcasepagina:
- Zoals ook op de LinkedIn bedrijfspagina niet mogelijk is, kun je ook op showcasepagina’s de geplaatste berichten en reacties niet aanpassen. Loop de teksten dus goed na op spel- en typefouten en controleer ook de reacties goed voordat je deze plaatst;
- Je bent beperkt in het aantal tekens. Een bericht kan maximaal uit 40 woorden bestaan, waarna de tekst wordt afgekapt met een ‘Read more’-button. Verwijs de lezer door naar de website als je meer wilt vertellen!
- Onder een bedrijfspagina kun je tot maximaal tien showcasepaginas toevoegen. Dit is een beperking als je graag meer pagina’s wilt toevoegen. Onder het mom van ‘less is more’ raden wij echter aan om het aantal pagina’s beperkt te houden. Kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit.
Heb je vragen over jouw LinkedIn showcasepagina of zit je met een ander probleem? Stuur ons een mailtje, wij helpen je graag om van jouw LinkedIn showcasepagina een succes te maken!
einde