Amsterdam Metropolitan Area nu online met experience

  • 1 min. leestijd
  • 20 juni 2011

De Amsterdam Metropolitan Area is de naam waaronder de regionale en lokale overheden en (semi)-private partners in het noordelijke deel van de Randstad samenwerken. De partners spreken gezamenlijk over vestigingsklimaat, werkgelegenheid, infrastructuur, woningbouw en landschap. Door krachten te bundelen, moet de Amsterdam Metropolitan Area een internationaal concurrerende regio worden.

Deze samenwerking heeft ertoe geleid dat ook op het vlak van de internationale marketing van het gebied meer gezamenlijk optrekken logisch en wenselijk werd geacht. Dit leidde in 2008 tot de start van de ontwikkeling van de AMAX, de Amsterdam Metropolitan Area Xperience. In 2009 werd een offline versie van de AMAX gelanceerd.

AMAX is ontwikkeld als een onderscheidende digitale gebiedspresentatie die ingezet wordt bij de internationale marketing & promotie van de Amsterdamse regio als belangrijk economisch knooppunt en daarmee zeer interessante vestigingslocatie voor internationale bedrijven.

Al sinds de start van de bouw van AMAX in 2008 bestond de wens om ook een online variant van AMAX te ontwikkelen, zodat de presentatie via internet toegankelijk wordt voor een nog groter publiek van potentiële investeerders.  In December 2010 is gestart met de ontwikkeling van AMAX Online en per mei 2011 is AMAX Online werkelijkheid geworden. Nieuwsgierig?  Neem een kijkje op www.amsterdammetropole.com

Founding partners van AMAX:

– Gemeente Amsterdam

– Gemeente Almere

– Gemeente Amstelveen

– Gemeente Haarlemmermeer

– Gemeente Zaanstad

– Schiphol Real Estate

– Provincie Noord-Holland

– Haven Amsterdam

– Zuidas Amsterdam

– Schiphol Area Development Company (SADC)

– Kamer van Koophandel Amsterdam

– Amsterdam Partners

 

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact