5 veelbelovende artikelen voor online marketeers

  • 2 min. leestijd
  • 18 februari 2014

quote youtility marketing jay baer

De digitale mediawereld is constant in beweging en de veranderingen gaan dan ook razendsnel. Het is een uitdaging voor online marketeers om op de hoogte te blijven van alles wat er speelt binnen de nieuwe media en hier het beste uit naar boven te halen. Eén manier om dit te doen is door veel te lezen en dat hebben we vast voor u gedaan. Blogs als Marketingfacts, Frankwatching en Dutchcowboys houden ons dagelijks op de hoogte van de digitale ontwikkelingen, het nieuwe marketingdenken en andere nieuwtjes. Dit is een lijstje van interessante artikelen die onlangs zijn verschenen.

Nuttig zijn is het marketingdenken van 2014
Op Emerce verscheen een artikel over Youtility waarin wordt uitgelegd dat het belangrijk is om in je marketing nuttig te zijn voor je klanten en fans. Marketingfacts ondersteunt deze gedachtegang met een artikel waarin wordt gesproken over het nut dat je moet hebben als merk in plaats van alleen het doen van een belofte.

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) in het nieuwe jaar
Zoekmachine-optimalisatie is een essentieel onderdeel van online marketing. Daarom dit Frankwatching-artikel dat uiteenzette wat er binnen search engine optimization nog precies effectief is in 2014 en waar je eigenlijk geen tijd meer in hoeft te steken. Interessant is de nieuwe benaming die aan zoekmachine-optimalisatie wordt meegegeven.

Handige online marketing tools
Als online marketeer is het belangrijk om te meten wat je inspanningen opleveren. Hierbij kunnen tools een uitkomst bieden. Dit artikel van Emerce voorziet je van twintig handige (en veelal gratis!) online tools die je kunt gebruiken om het meten van je acties een stuk gemakkelijker te maken.

Social media als betaalmiddel
Een interessant artikel van Frankwatching liet ons weten dat KLM een dienst heeft gelanceerd waarbij de mogelijkheid wordt gecreëerd om via sociale media te betalen. Door middel van een zogenaamde social link die naar je gestuurd wordt op bijvoorbeeld Twitter kun je als consument gemakkelijk je vlucht betalen. Wat is de invloed hiervan op e-commerce?

Snapchat in de marketingstrategie
Eén van de laatste social media hypes is Snapchat, een applicatie waarop veelal jongeren foto’s naar elkaar sturen die maximaal tien seconde te zien zijn. Voor veel bedrijven is het nog moeilijk om de applicatie in hun marketingstrategie op te nemen, maar het artikel van Emerce laat de mogelijkheden van de applicatie zien door middel van een paar buitenlandse cases. Inspirerend!

Wat vond jij een interessant artikel dat je onlangs hebt gelezen? Laat het ons weten via Facebook of Twitter.

blogoverzicht

einde

Behoefte aan advies op maat voor jouw project?

contact