Community management
Community management vormt een belangrijk onderdeel van de onlinemarketingactiviteiten. Een levendige en actieve community op social media is namelijk van toegevoegde waarde voor een merk of organisatie. Om te zorgen dat de doelgroep op social media betrokken raakt bij een merk en geboeid blijft, plaatsen onze community managers interessante content en gaan zij proactief de dialoog met de community aan. Op deze manier wordt het bereik van het merk vergroot en groeit de community op social media.
Relevante content
Door de community grondig te analyseren, weten onze community managers wat de doelgroep interessant vindt. Aan de hand van deze informatie ontwikkelen we relevante content die de doelgroep daadwerkelijk aanspreekt. Hierbij kunnen we zowel de teksten als beelden en video’s produceren. Zo bouwen we online een relatie op met de fans en zorgen we voor een professionele weergave van een merk op social media.
Virale apps
Door de inzet van virale apps, zoals een fotowedstrijd, quiz of andere unieke competitie op social media, blijft de social community levendig en wordt engagement gecreëerd. Wij ontwikkelen in-house social-apps om competities te runnen en nemen hierbij het volledige app-management uit handen. Van de start van de competitie tot aan het controleren van inzendingen en het selecteren van de winnaars. Indien gewenst kunnen we ook op zoek naar een passende sponsor.
Online identiteit
Onze community managers kunnen desgewenst zeven dagen in de week betrokken zijn bij de community en handelen elke vraag of opmerking persoonlijk binnen 24 uur af. Ze stimuleren interactie door actief vragen te stellen in de social posts en houden in de reacties de dialoog op gang. Op deze manier zorgt een community manager ervoor dat de organisatie een toegankelijk en open karakter krijgt.
Behoefte aan advies op maat voor jouw project?
contact